Fruita a mig matí

octubre 26, 2018

Al final del curs passat, tot l’equip educatiu es va reunir per tal de poder valorar el curs i començar a preparar aquest nou curs escolar. En una d’aquestes trobades va sorgir un tema molt important: l’alimentació dels nostres alumnes. Vàrem estar valorant el menú: Un menú variat, equilibrat i saludable. Però hi havia un tema que ens tenia preocupats a tots: És suficient per l’alimentació dels infants una peça de fruita després de dinar? O és necessari que els infants mengin més fruita? Tots els infants a casa mengen fruita? O és un aliment que costa fer menjar a casa?

Totes aquestes preguntes ens sorgien gràcies a l’experiència d’anys anteriors, on moltes famílies ens comentaven que una de les coses que més costa que mengin els infants a casa és la fruita i que l’única fruita que mengen els infants és la que mengen de postres a l’escola.

Arrel de totes aquestes preguntes ens vàrem posar a pensar en alguna proposta i aquest és el resultat: Aquest any oferim fruita a mig matí a tots els infants de la llar d’infants.

És cert que la gran majoria dels infants esmorzen abans de les 9h del matí, i això vol dir que passen grans estones sense menjar res.

Els motius que avalen aquesta decisió són que menjar fruita a mig matí aporta l’energia necessària per arribar a l’hora de dinar i ajuda a mantenir estables els nivells de glucosa que ens porten vitalitat, alhora que afavoreix l’adquisició d’hàbits saludables per la importància de menjar fruita. El consum d’aquests aliments protegeix contra malalties gràcies a la seva activitat antioxidant, l’estimulació del sistema immune, la millora del metabolisme del colesterol, la disminució de la tensió arterial i l’activitat antiviral i antimicrobiana.

La fruita fresca té un paper molt important en l’alimentació, a totes les edats. El consum d’almenys tres racions de fruites al dia (L’organització Mundial de la Salut OMS) contribueix a assolir una alimentació saludable i també a la prevenció de múltiples trastorns. La fruita ens proporciona gran quantitat de vitamines, minerals i fibra, i té gran varietat de sabors, colors i textures que la fan atractiva tant per menjar sola com per combinar amb molts altres aliments.

És important que les fruites siguin fresques i de temporada ja que d’aquesta manera assegurarem les seves propietats originals.

A l’escola a partir d’aquesta nova proposta tots els nostres alumnes mengen fruita: a mig matí, com a postres per dinar i normalment els berenars solen portar fruita (compota, pastís…). D’aquesta manera complim amb almenys tres racions de fruita al dia.

A continuació us deixem algunes imatges d’interès:

 

 

Crèxier amb un gosTindré un germanet/a !