Què fem?

Corrents pedagògics de l’escola
  • Des de la Llar d’infants El Cargol

    Ens inspirem en els sistemes de treball, les experiències i les aportacions de diferents corrents pedagògics
  • Montessori

    • Educació sensorial i llibertat de moviment.
    • Educadora com a facilitadora.
    • Metodologia per racons.
    • Treball a l’aire lliure.
    • Combinació d’activitat lliures- dirigides, tranquil·les- mogudes, individuals- col·lectives.
  • Pikler

    • Concepte d’infant competent.
    • L’infant és el protagonista del seu procés d’aprenentatge.
    • Evitar imposicions en les propostes.
    • Respecte al moviment lliure i espontani.
    • Registre de cada infant basant en l’observació.
  • Rosa Sensat

    • Activitats a l’aire lliure i sortides.
    • Metodologia globalitzada.
  • Waldorf

    • Respecte al desenvolupament físic, psíquic i emocional.
    • Importància d’una base emocional sòlida.
    • Aprenentatge mitjançant el joc.
    • Estimulació sensorial i creativa.
  • Malaguzzi (Reggio Emilia)

    • Importància de l’escolta, l’observació i el respecte cap als infants.
    • Desenvolupament de les capacitats creatives i comunicatives.
    • Importància de la documentació.
    • Espai i ambient com a facilitadors de l’aprenentatge.
  • Aucouturier

    • Visió global de l’infant: desenvolupament motiu, emocional i cognitiu.
    • Psicomotricitat com a element important en el desenvolupament harmònic de la personalitat.
    • Espai segur que convida al moviment.
    • Joc lliure, activitat espontània.