Tots a l'aigua!

novembre 29, 2018

A la nostra llar d’infants oferim una activitat dins de l’horari escolar que és la natació per aquells infants més grans de l’escola (P2). Aquesta activitat consta que un dia a la setmana (dimarts) i durant tot el curs escolar anem al Club Natació Terrassa per realitzar-la. En aquesta ens poden acompanyar les famílies, avis i àvies, titets i tietes, per tal de poder viure aquest dia amb més emoció.

Com a escola recomanem sempre poder realitzar aquesta activitat, ja que l’aigua forma part de les nostres vides d’ençà que vàrem néixer. Els nadons al ventre matern de la mare ja han estat envoltats de líquid, naixem humits i realment el nostre cos és de 70% aigua. Per tant, perquè ens fa por ficar-los en una piscina si aquesta matèria forma part del nostre cos durant tota la nostra vida?

L’objectiu principal del curset de piscina no és que aprenguin a nedar de manera professional sinó que l’infant es pugui adaptar al medi i evitar que tingui por d’una piscina o del mar. A més, l’aigua ofereix nombrosos beneficis per millorar el seu creixement i benestar:

  • Potencia el desenvolupament psicomotor i estimula l’aparell locomotor de l’infant gràcies al fet que l’aigua augmenta les seves possibilitats de moviment.
  • S’enforteix el sistema cardiorespiratori a causa del treball físic que comporta.
  • Descobreix un nou món que l’envolta, ja que aprenen què és la temperatura i com canvia, la termoregulació del cos, tan necessària per ser capaç de contrarestar els canvis de temperatura.
  • Augmenta el coeficient intel·lectual està demostrat que els infants que han practicat la natació els primers anys de vida desenvolupen una major percepció del món que els envolta, fet que els fa ser més creatius i observadors. L’aigua estimula la capacitat de joc i això repercutirà molt positivament en aprenentatges futurs.
  • Desenvolupa l’autonomia personal, ja que en els canviadors els infants han de treballar al vestir-se i desvestir-se, treure’s les sabates i posar-les.
  • El vincle emocional i l’estimulació social que s’estableix amb tots els infants i companys/es de l’escola en compartir situacions molt riques i diverses dins i fora de l’aigua que permeten augmentar el coneixement mutu entre infants.
  • Control de les emocions amb propostes com aquestes fan que l’infant se senti més segur, l’autoestima augmenta i aconsegueixi una eina de relaxació.

Bibliografia:

  • Barbany Grau , Gemma, 2004: Los bebés bajo el agua. Barcelona. Ed.Paidotribo.
  • Le Camus,J., 1993: Las practicas acuáticas del bebé. Barcelona.Ed. Paidotribo Cirigliano.
  • Patricia M., 1989: Los bebés nadadores. Barcelona.Ed. Paidos
Tindré un germanet/a !